Vanaf 31 maart 2026 verminderen opvangplekken voor dakloze mensen in onze stad van 240 naar 115. Omdat de winter voorbij is.. Ter voorbereiding van de solidariteitsactie op het Astridplein in Antwerpen op 31 maart van 17u tot 21u trok het Antwerps Straatsyndicaat zaterdag in het ochtendgloren op pad om in gesprek te gaan met mensen die verblijven in nachtopvang Victor 4 en 5. We verzamelden er tientallen boodschappen die we zullen meenemen naar het Astridplein om samen met deze mensen hun stem te versterken.
Minstens 3454 dakloze mensen in onze stad. Waar lig jij van wakker?